Efter en inspirerande rum & trädgårdsmässa åkte jag och Annika vidare mot Södermalm för äta något gott på Kvarnen, krogen från 1908, bara golvet är värt ett besök!  Och maten är verkligen bra!




Foto Karin Björkqvist

I samma område finns den urläckra och smakfulla butiken In the Mood. Ahhh, jag bara älskar detta, en mix av det vackraste världen har att erbjuda i inredningsväg! Ägaren Anna-Karin Nyfjäll har verkligen känsla för detta, in i minsta detalj. Värt ett besök flera gånger om! Kika in på hemsidan för adress och mera bilder. ( alla ord i min blogg med kursiv stil är klickbar och innehåller länkar..)

Besöksvärt innan man traskar vidare är även Dusty Deco samt Milda Matilda, Sedan vandrade vi långsamt Götgatsbacken upp, här finns många guldkorn-såsom hela SoFo!

13 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Det är alltid trevligt med sådana mässor, man får så mycket inspiration.
Trevlig början på veckan!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka mysiga ställen ni har varit på..!! Ska kika in på de sidorna nu...
Kraaaam Anette

G:a Affären sa...

Men det här går jag verkligen igång på och känslan i bilderna sitter som en smäck! Jag är på väg till jobbet men ser fram emot att komma hem och kika in till dina länkar. Tack för det!

Ha en bra dag!

Kramar
Cia

Anonym sa...

Morron! jag har nog sett vilka fina saker du och Annika tittat på. Vad kul ! Här var det -20 i natt så våren verkar kommit av sig. Ha det bra !

lisashus sa...

Vilka härliga dagar och säkert inspirerande!
Så du har varit i butiken "In the Mood"? Den måste jag besöka när jag åker upp nästa vecka!
Tack för tipsen på de andra också!
Ja, de trakterna på Söder är härliga att flanera i!
Ha en fin start på veckan!
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, Lisa, vi var in till butiken " In the Mood", så förbaskat läckert att vi fick "tuppskinn" fast vi svettades, sägder det inte allt ?? ;)

Halmhatt och mamelucker sa...

In the Mood letade jag mig fram till förut efter ditt tips. Så fint!
Och nu har jag precis slängt iväg en bordsbokningsförfrågan till Puta Madre. Håll tummen att det går vägen! Ser fram emot en försommarhelg i Göteborg! Så är ju ute i god tid alla fall.
Kram Annika

Kamomilla sa...

Inspirerande, det måste det ha varit!

Designe sa...

Men ÅH vilken härlig restaurang och såå gammal restaurang, häftigt!:) Butiken verkar ju helt underbar oxå! Så kul att Anna-Karin öppnade ny butik efter Årstiden! Jag undrade faktiskt över det! Måste besöka butiken nästa gång jag åker ner! Tack för tipset! :) Skulle va superkul å traska runt i S-holm med dig och njuta av både butiker och mat! :) Livsnjutare som vi är! :)

Annas röda stol sa...

Åh vilka härliga bilder!! Golvet är helt magiskt :) Anna

Things and Thoughts sa...

This blog is absolutely beautiful ! Love it !

Rapport till Vänfors sa...

Ja Mari, vilken härlig dag vi hade, snacka om kvalitetstid. Så mycket intryck och så mycket inspiration...energi. Tänk om vi kunnat samla ihop ett helt gäng av oss likasinnade och gjord en sån här resa...fast då hade vi väl rivit Stockholm:)))
Kram Annika

blockethuset sa...

Härliga bilder...tackar och bockar för inspirationen!
Kram
C