country life with a touch of gold...


Jag läste från Möbelmässan i Milano att guld och svart blir stora färger, jiipi!  Jag älskar svart, och lite guld, eller rättare sagt, jag har nästan inget guld alls men min guldspegel som stått undangömd sista åren har fått komma fram igen, den ropade jag in på auktion för ca 20 år sedan...

Rummet blev mycket större och där skymtar hörnet mittemot också...


Den läckra ärgade mässingvasen kommer från Gruvgatan 13, liksom ullfilten, kudden och ljuslyktorna...




Ibland får jag lust att måla undredet på bordet svart men som tur är är jag inte så förtjust i att måla, det har räddat många möbler;) Både från att bli vita och andra färger genom årens lopp...


De läckra "skitiga" lyktorna som ni såg utan ljus i ovan ger ett väldigt mysigt sken när man tänder dem.( Man drar sig för att ha levande ljus på bilderna, det blir liksom lite julkänsla direkt med det gula skenet..)

Gruvgatan har fått sååå mycket snyggt sista tiden, jag ska fota och lägga ut i Gruvgatans blogg inom kort, både möbler och andra inredningsdetaljer!

19 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Men sååå fint du har det..och guldspegeln, den är ju jättefin, det var bra attd en fick komma fram igen !! De där skitiga ljuslyktorna, åhh vad jag tycker de är fina..nu tänder man ju ljus på kvällarna igen, det är såå himla mysigt..
Ha en toppendag vännen
Kraaam Anette

Tina sa...

Då är det bara att plocka fram lite ur garderoben igen då!
Så snyggt du har det, det gäller att ha känsla för kombon och det har du!

Trevlig helg!

Tinis vita hem sa...

Det blev jättesnyggt med guldspegeln :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Två systrar sa...

Jättemysig lyktor! Jag svart är sååå snyggt men jag gillar silver till...fina bilder! Ha en fin helg vännen! Kram Charlotte

Clara Malvina sa...

Jag gillar verkligen dina lyktor! Vilket fint ljus det blev i dem, riktig myskänsla! Härligt att kunna tända en massa ljus nu när kvällarna börjar bli mörkare!

Kramar Clara

G:a Affären sa...

Vilken tur att du inte är så förtjust i att måla, då kanske spegeln hade varit vit vid det här laget... här hemma har åtskilligt också räddats från penseln och idag är jag glad över det!
Spegeln är så vräkigt vacker och den enkla svarta fotogenlampan till, supersnyggt! Vasen och lyktorna gör också sitt till höstmyset som börjar smyga sig in.

Kramar
Cia

Marthina, Holmbytorp sa...

Här är det tvärtom, älskar att måla saker så ibland blir det lite ogenomtänkt... Svart, absolut, snyggt mot det vita! Och spegeln är jättefin! Kram Marthina

Susanne sa...

Hej,,ja som jag sagt 100 ggr så älskar jag din blogg....Jag vet inte om du läser min ?..Men i mitt senaste inlägg skriver jag just om inredning om att kunna vara unik...Du är en av dom bloggar som jag verkligen tycker är unik och helt magisk...Tack för all inspiration du ger.....Kram

Marianne sa...

Ombonat avslappnat och hemtrevligt, du har så himla fint hem!:)
Spegeln är kanonfin!
Svart är en klar favorit men guld kan jag inte påstå att jag umgåtts med så mycket, kanske blir ändring på det nu;)
Ha en härlig helg!

Designe sa...

Jamen nu fick du in lite guldkant på livet igen!:) Maffig spegel med slipat spegelglas! Så fina lyktor! När de inte är tända påminner de om en mugg med choklad..mums! Mysigt!:)

Rapport till Vänfors sa...

Visst är det en personlig triumf att kunna plocka fram nåt man haft i gömmorna många år och som plötsligt bara är så rätt? I alla fall jag känner mig rik och lyckosam:))
Kram Annika

svart vitt och rött sa...

Guld och svart är kanonfint!! Kul att det blir på "tapeten". En liknande spegel har jag inne på lilla toaletten, stor och vräkig med guldram :-) Fint tycker jag... Den där Gruvgatan verkar vara en riktig gruva... massor av fint du visar ju! Ha en trevlig helg!!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag gillar verkligen din lyktor, såå himla fint sken ! Sedan så älskar jag guld, har alltid gjort det och har guldramar överallt, så jag älskar verkligen din guldspegel! Såå avis!

Kram
Petronella

lisashus sa...

Då ligger jag nog rätt bra till också - jag har en liknande guldspegel som säkert följt mej i 30 år!!!

Det ser jättefint ut och den trärena skivan på bordet är verkligen härlig! Ja, man ska nog vara lite försiktig med att måla för mycket på gamla möbler!

Ha en härlig fredagskväll!
Lisa

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på, åh så fint det ser ut! Och vilket mysigt sken ljuslyktorna ger.

Norr om Köpenhamn sa...

Jättesnyggt!! Syns att du är redo för hösten ;o)
Med mörkare kvällar och tyvärr lite kyligare, så tänds det ljus här med nu!

Trevlig helg!
Kram
Ulrika

Emmas inne och ute sa...

Jättefin spegel! Den passar jättebra in i inredningen.
Du har alltid så mysiga inlägg med vackra bilder!!
Kram Emma

n o r d i n g å r d e n sa...

Haha Ulrika, nje, egentligen är jag nog inte redo för hösten, började just min semster;) Så jag vil ha sommar ett tag till MEN däremot älskar jag hösten, det lyser nog igenom mina inlägg;)

TACK alla!! Mari.

Lotta Lemte sa...

Hej!
Jag tycker Ring ČOARVI (Horn)är väldigt fin, ren och sval i formen!
Hälsning
Lotta