Kolla va läckert gammalt hörnskåp och stol!  Stolen är från 1800-talet och omklädd av min fd chef Birgitta Daun. Skitsnygg!

Bilden har jag tagit på Gruvgatan 13, min extra arbetsplats. Numera jobbar jag inte så ofta där pga att jag fått ett annat heltidsjobb som jag trivs så bra med men det händer att jag tar ngt extrapass i butiken och så sköter jag deras hemsida/blogg, det är ett underbart extrajobb och Annsophie som numera är ägare utav butiken och alla mina andra kollegor där är de bästa kollegor man kan ha!

Gruvgatan 13 har fått in massor av snyggt nu till advent, och nya inlägg kommer jag att göra i Gruvgatans blogg minst 3 ggr i veckan fram till jul! Kika in här.

Nästa gång bjuder jag på lite tips inför adventspartyt!!

28 kommentarer:

Hulda sa...

Var nettopp inne på bloggen og falt for det flotte skapet og stolen. Nydelig! Virkelig en fin butikk. Nå har jeg også fått svar fra de, og kan kjøpe putene.:)

Designe sa...

Såå snyggt! Både skåp och stol med det tyget och så gillar jag den grå råsponten i bakgrunden! I like! :)

Vintage House sa...

Hej
Kanonläcker bild!!!
ha nu en fin måndag.
kram
sandra

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

jätte fint skåp. Härligt extraknäck du har..måste gå in och kolla deras sida nu.
kram

Norregård sa...

Supersnyggt:))
Ser fram emot nästa inlägg med tips inför min lilla glöggfest!!

Kram malin

OlgaA sa...

Verkligen en fin stol! Och skåpet med ;)

Spännande med tips inför Advent! Jag har smugit in lite hyacinter redan :P

Ha n fin vecka!!! Olg@

Anonym sa...

En gammal fin stol, det är trevligt att klä om gamla möbler. Ha en bra dag.

Kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Jätte vackert!!!
Älskar tyget!
Kram kram Lotta

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhh vad du är flitig som sköter deras blogg också..jag ska kika in där sen..
Och du, tack snälla du för de uppmuntrande orden inne hos mig idag..det är ju friskt att vilja flytta hemifrån, jag vet ju det..också bor hon ju fortfarande i kalix, så vi kan ju träffas ofta..
Kraaam Anette

Unknown sa...

warm corner...kisses
simona

Vitspets sa...

Snyggt .... Kramar Karina

andi sa...

*Vrålsnyggt* Jag gillar verkligen klockan oxå!
Borde ta mig en resa till Gruvgatan...

/Anki

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Mari,

Först och främst måste jag bara säga att inte kan se mig mätt på din "brunhörna" i ett tidigare inlägg, och liksom dras dit igen och igen - så himla vackert!

Och inte ser det fy skam ut på Gruvgatan 13 heller... Skåpet, stolen, klockan, väggen, ja tack, packa gärna ned alltihop och skicka hit! Tomten, snälla, lyssnar du nu? :-)

Och så duktig du är som bloggar flera ggr i veckan åt dem också, samtidigt som du lägger in fina inlägg här och jobbar heltid på annat håll!

Så spännande med adventspartytips... då tittar jag förstås in igen!

Kram, kram,
Helena

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Mari *!

Jätte fin bild. Då förklarar det ju en hel del.
Mysigt att jobba extra i en sån fin miljö.

Ha en fin kväll !

Kramar Sirpa

Min lantliga dröm sa...

Hej!

Det var riktigt snyggt! Ja, visst är det svårt att helt släppa gamla härliga kollegor.

Ha en go kväll :)
Kram Ulrika

Lundagård sa...

Tack Mari igen för dina fina ord! <3
Stolen är urtjusig!

G:a Affären sa...

Så härligt att höra att du trivs med både ditt arbete och x-tra hos Gruvgatan 13!
De kan inte få bättre person än dig att sköta hemsida och blogg, du är ju ett proffs Mari!
Stolen är en juvel med sina små porslinshjul.
Kramar
/Cia

Rapport till Vänfors sa...

Skåpet är ju helt makalöst, är det gammalt?

Kram Annika

Livet på Vestergård sa...

Så vackert skåp och vilken underbar stol!
Kram Kicki

Mariette sa...

Hej Mari!

Vilket skåp alltså, det var väldigt väldigt vackert...

Vad roligt att sköta deras blogg också, bara man hinner med! Men det som är roligt får man ofta tid med!

Jag har inte direkt några sådana kulor du söker...Det är mest silver och andra nyanser, stora svarta mm. En djungel av allt man kan köpa och köper...och ändå har man inte allt, hmmm...

Ha det gott!

Låter som ett mysigt nästa inlägg!

gamla skolan sa...

Så vackert !
Kramar // Susanne ♥

Millygarden sa...

Gruvgatan 13 där jvar jag för en månad sen och kikade..jättefin butik och massor av fint.

Med hem fick en linnekudde med klockmotiv följa!

Kram Marina

Stina sa...

Haha... Du är ju för roliga alltså.
Skrattade gott åt din kattkommentar.
Tack snälla du! Du är alltid så snäll och här inne är det jämt så väldans mysigt.
Kram Stina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Men, hur ljuvligt var inte det där hörnskåpet?! Nice!!

Kram från Australien♥

lottta sa...

Underbart skåp! Tack för tipset om Gruvgatan Jag tittar in fler gånger. Jag älskar julmyset! Kram Lotta

john sa...

Beautiful cabinet and chair !! too nice !
Gail x

Tidsmästarinnan sa...

Hallo där Mari,
SNYGGT!
åh vilket kul jobb du har, blogga åt en jättemysig butik.. nu tänker jag genast kika in där, hi hi.
Kram och goafton!
Susanne

MODERN COUNTRY sa...

Ja nå ser jeg at hjertene ville passet fint inn der, stolen og skapet er utrolig vakre !! Jeg liker det enkelt og solig, da trenger man heller ikke så mye dilldall rundt. Det står godt alene.

Takk for ALLE FINE kommentarer vennen, du gjør meg glad !! :)

Aina