Shoppinghelg...


Fann en passande notkudde till mitt vardagsrum på Hemtex
Olivträdet jag aldrig tröttnar på som ser så äkta ut kommer från Gruvgatan 13.


..och där finns inte bara olivträd, även Värmlandstjejernas bok Lev Vackert har nyligen kommit in till butiken Gruvgatan 13! ( Öppet mån-fre 11-18, lörd 10-14)

Boken som omfattar alla årstiderna, väldigt fina bilder, hem och recept. Vi är några bloggare i norden, inkl jag, som bidragit med bilder till boken.

Kalixtjejernas bok Lantlig Charm är också på ingång, vilken sekund som helst..

Och så är det ju premiär för Bondens marknad till helgen i Falun, en anledning att till att göra sig en trevlig shoppinghelg!

33 kommentarer:

Designe sa...

Sååå himla snyggt hörn du har där med fönstret på det lilla bordet med olivträdet i den fina burken och ljusstakarna...och jag gillar kudden oxå! Det verkligen kryllar av såna inredningsböcker nu...kommer nytt hela tiden! Skoj! Tänkte faktiskt på dig när du skrev om din önske trasmatta..att min liknade din beskrivning...om jag inte varit så nöjd m den som jag är så hade du fått köpt den. Hoppas du hittar en sån du söker! Ha en trevlig helg!..ps..måste nog plocka lite hallon i helgen i alla fall och kanske även körsbär..men båda är ju lättplockade! :)

Josefine sa...

God morgen Mari!

Så lekker pute du har fått deg..

Lev Vackert virker som en flott bok, håper jeg snart får den i hus jeg også:)

Ønsker deg en flott helg, stor klem

sylvia sa...

hei.
så nydelig en pute,passet akkurat der,et nydelig oliventre,ser helt ekte ut,
å du gratulere med alle de nydelige bildene i lev vakkert,jeg kjøpte boken på mandag,helt fersk fra bok trykkeri,
såå nydelig en bok,
så nå sitter jeg inne i regnet å koser meg med boken,
ønsker deg en herlig fredag.
klem fra sylvia

Fru Ekeby sa...

Visa mer av ditt fina vardagsrum! Det ser så rogivande ut!
Trevligt med nya inredningsböcker som man kan njuta av till vintern!
Hallon och körsbärsplockning blir det här oxå i helgen - varvat med jobb då.

bakom berget sa...

Vilken jättefin kudde! Tack för tipset.
Det låter jättemysigt att gå på Bondens marknad i helgen.
Ha det så gott!
Kram Åsa.

Malmkakan sa...

Snyggt kuddfodral!

De där böckerna blir bra läsning till mörka mysiga höstkvällar.

Kram, Cecilia

Mys och hemtrevnad sa...

vad roligt att få ha sitt hem memorerat i en så vacker bok! Ser att vi har samma tapet i rummet...du har ju bara så fint hos dig, tack för du delar med dig. kramisar semlan

Ett Vitare Hem sa...

Åh det trädet såg verkligen äkta ut måste hålla span efter ett sånt! Köpte Vakre Hjem igår och åh vilket fint repotage ifrån er!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Margareta sa...

Så vacker rogivande bild.Man nästan hör musiken......
Jag väntar också på boken.Har beställt den.
Lantlig charm har jag redan köpt och den är underbar.Det kan aldrig bli för mycket av inspiration.

Kram Margareta

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Det är trevligt när man hittar fuskblommor som ser äkta ut! Det händer inte ofta och ibland behövs dom! :)

Den där boken verkar vara himskans trevlig! Blir bara mer och mer sugen för varje bloggare som bloggar om den! :)

Ha det gott!
Kram Nea

(eddas) sa...

Koselig bilde....
nyt dagen
eddaKlemmer

♥ Pia... sa...

Åh..hej, den kudden var snygg..ja ibland så slår de till de där butikerna:)......snygg blev den i din lilla hörna oxå..shoppinghelg tipsar du om..njaa..nu är ju semestern slut..och det är bara att gilla läget.. önskar dej en skön och riktigt stor shoppinghelg i stället

kram..Pia

Boviksmarinan sa...

Hej Mari!!
Jag e galen i marknader:-) men tyvärr e Falun för långt bort från Skellefteå. Ett annat år kanske. Fin blogg du har/Kramis

Maria Krusagården sa...

Det är så himla fint med olivträd,ferfekt att ställa där man tycker att det ser lite tomt ut.

Kram Maria

Husbilsresan sa...

Hemtex minsann...finns det så snygga kuddfodral där?Så fint det blev där i ditt v-rum....gillar det där olivträdet....kanske skulle försöka ta mej till Gruvgatan och kika. Ja och bondens marknad ska man väl också besöka.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Mona sa...

Ja den kudden är fin! Jag tittade också på den i Hemtex förra veckan, men köpte den inte ännu.
Ha en fin helg!

Mitt hvite hus sa...

Flott note pute du har fått deg...passet perfekt i kurvstolen din...

flotte bøker... venter spendt i postkassen hver dga jeg nå..

ønsker deg en fin helg..

klemmer =)

June J. Larsson sa...

Det gamle vinduet, oliventreet med sine herlige potte og de tre lysestakene utgjør et flott stilleben!

Jeg spurte etter boken "Lev Vackert" da jeg var innom et par bokhandlere idag, men ingen hadde den enda. Kanskje den ikke kommer til vanlige bokhandlere her i Norge, men bare til utvalgte interiørforretninger?

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Norregård sa...

Du har det så fint Mari!!
Har oxå ett falskt olivträd, de är helt ok!! Njut Helgen Nu;o)

Kram Malin

Inspiration i vitt sa...

hej vännen, ditt olivträd ser verkligen verkligt ut och du vad praktiskt till vintern då slipper du plocka alla blad som trillar. Tack snälla du för all fin reklam du gör för vår bok. Vi säljer böcker som bara den och det blev mååånga fler på mässan. Kram på dig/Ingela.

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju tur att det finns fuskväxter så att man vet att det klarar sig;) Har inte hunnit skaffa boken än, men ser verkligen fram emot den.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

junhe sa...

2 olivträd bor hos mig, men jag har inte hittat ngn passande kruka till dem...letar fortfarande... ska bli fint väder idag, passar perfekt att gå på marknad då =)
ha dt gott/ kram junhe

Lilla Blanka sa...

Hej goa Mari!

Var helt säker på att jag srev igår kväll hos dig, men tju fick jag ;)

Härliga bilder! Olivträdet ser alldeles äkta ut, kunde definitivt lura mig att tro att det var äkta :)

Boken är såå fin, jag blir glad i hjärtat när jag bläddrar i den! Håller tummarna att den säljer jättebra!!!

Kram och ha en fin lördagkväll!
Mia

Lilla Blanka sa...

Haha jag stavar ju som en gammal ko (!)

C De-sign sa...

Förstår att du är förtjust i det olivträdet! Alltid lika fina inlägg hos dig.....ja, jag beundrar och berömmer!!!!!!!! Önskar dig en fin söndag! Kram fr C

Nygammalt sa...

Supersnyggt! Olivträdet ser verkligen äkta ut och så snyggt ihop med hinken. Notkudden ska jag gå och kika på, tack för tipset! Hade gärna besökt Gruvgatan också men är ju inte riktigt i närheten...är väldigt nyfiken på "Lev vackert", den måste jag försöka komma över.

Kram.

bykerstin o. butikblandannat sa...

Din blogg är som alltid helt underbart inspirerande! Vill stänga av datorn och sätta igång att pyssla och fota när jag ser allt fint du gör.. Bilderna är så inspirerande! Jag har tagit ett långt sommaruppehåll från datorn och bloggen, men nu är jag tillbaka igen. Har mycket att ta igen, ska bli roligt att se allt du bloggar om framöver! Kram Kerstin

♥ Monica ♥ sa...

Så vakkert! Oliventreet ser fantastisk ut og det samme gjør puten og vinduet. Passet så godt sammen. Herlig. Jeg har og et vindu jeg kjøpte på loppis i Brunflo, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Det er større enn det du har og det mangler et glass så jeg funderer.
Håper du har en fantastisk helg!
Klem, Monica.

LOPPISLIV sa...

Vilken vacker bild, ser så rofyllt ut. Boken har jag ännu inte hunnit titta i, men den ser jättefin ut. Kuddarna med noter på gillade jag skarpt, får nog bli ett par sådana nästa gång jag besöker Hemtex. Ha en fin söndag Mari. Kram Paula

Kamomilla sa...

VIlken härlig notkudde!!

HÖNSHUSET sa...

Å så fin kudde!!!! O olivträdet det trodde jag var ett riktigt ett:) Ser verkligen fint ut o det e ju perfekt att det inte tappar så mycket blad under vintern:)

Ha en bra dag!!

gunilla

Birgitta sa...

Så vacker bild av olivträd och fönster, enkelt och mycket snyggt. Gillar när det inte blir för mycket runt omkring.

Bondens marknad missade jag i helgen för jag hade jordgubbs-Ivar hos mej då och han går först. Men det är ju några helger kvar och frossa i allt som bjuds till försäljning, verkligt härligt.

Fina böcker, verkar spännande att bläddra i dem.

Ha det gott, kramar Birgitta

Shannon Fricke sa...

Always look forward to your blog. Gorgeous shots as usual.